Medicijntekorten en leveringsproblemen
Elk jaar hebben we te kampen met meer medicijntekorten, in 2020 waren er 1480 medicijnen niet leverbaar. Dagelijks zorgen wij ervoor dat u hiervan zo min mogelijk hinder ondervindt, soms lukt dat helaas niet.
Hoe wij voorkomen dat u last heeft van medicijntekorten
Als u gebruik maakt van de herhaalservice, maken wij uw medicijnen ongeveer twee weken voordat u ze nodig heeft klaar. Is uw medicijn niet verkrijgbaar, dan kijken we of het er tijdig is. Is dat niet het geval, dan bestellen we een vervangend medicijn voor u.
Wat u van ons mag verwachten
Als een van uw medicijnen niet verkrijgbaar is doen wij het volgende:
- We wachten maximaal twee weken tot het medicijn binnenkomt. Komt het medicijn niet binnen twee weken binnen, dan ontvangt u van ons een vervangend medicijn van een ander merk of sterkte. Dit kan een medicijn zijn dat wij uit het buitenland importeren.
- Indien er geen vervangend medicijn beschikbaar is, verstrekken wij in overleg met uw huisarts een passend alternatief.
- Uitgezonderd hierop zijn medicijnen waarvoor u een voorkeur heeft opgegeven. In dat geval wachten we vier weken alvorens het recept komt te vervallen.
Wij informeren u
Als een medicijn niet leverbaar is ontvangt u hierover van ons een bericht (e-mail of SMS). In dit bericht kunnen we wegens de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG) niet vermelden om welk medicijn het gaat.
Als u een alternatief of vervangend medicijn van ons ontvangt informeert de assistente u hierover. Indien u gebruikmaakt van de afhaalautomaat of bezorgservice, dan voegen wij een notitie met uitleg bij.